رواية عشق الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء ناصر


 رواية عشق الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء ناصر


#عشق_الفهد


15 ♡


بعد ما خلص الاجتماع..... 

فهد بعصبيه مسك تلفونه ورن علي السواق 

=روح علي شقه مراد وخد عشق ورجعها علي القصر 


-حاضر.... 


مراد باستسلام: انا رايح على مكتبي لو احتاجتني عن اذنك....


فهد بتفكير:ازاي التحليل توصل علي البيت وانا معرفش 


عشق اتخضت لما سمعت صوت الخبط علي الباب 

م مين؟... 


=افتحي ياست هانم انا عادل السواق فهد بيه بعتني ارجعك القصر


عشق: طيب لحظه هلبس واجي... 

راحت عشق تتصل علي مراد 


مراد: اممم 


عشق: فهد باعت السواق يرجعني 


مراد: عارف 


عشق باعتراض وتكشير: مش عاوزه ارجع معاه 


مراد: معلش فتره صغيره وهو هيطلقك اسمعي الكلام 


عشق بعصبيه: وانا قولت مش عاوزه ارجع ومش هذل نفسي ده بيشك فيا ده واحد مغرور ومتكبر وصوته عالي مش بيعرف يوطي صوته وعلي طول شكله عصبي حتي وهو بيضحك..... بتلف وبتكمل.... هو كمان بيزعقلييي.... 


مراد بضحك: ههههه والله مش هنكر كل ده معاكي حق بس اسمعي الكلام ماشي انا هقفل دلوقتي خلي بالك على نفسك سلام... 


مراد بتنهيده: مالك يامراد وقعت ومحدش سما عليك ولا اي


عشق بلعت رقها وقفلت التلفون لما شافت فهد...... 

دخلت ازاي؟ 


فهد كان قاعد وحاطت رجل علي رجل وفي ايده سجاره.... 

بق انا مغرور 


عشق بارتباك وفرك في اديها: الا لا الكلام مكنش عليك.... 


فهد قام قرب ليها: روحي البسي هدومك عشان هتيجي معايا 


عشق هزت راسها بالنفي: مش هاجي انت مكنتش مصدقني ولا بتثق فيا وانا مش عاوزه افضل معاك طلقني وسبني في حالي 


فهد بغضب بيحاول يداريه: ههطلقك بمزاجي مش بمزاجك فاهمه امشي يلا غيري هدومك


مشيت عشق وفهد بضيق بيمسح علي شعره وافتكر كلام ابوه 


فلاش باك..... 

فهد: الو يابابا


مروان بامر: مراتك تجبها معاك فاهم 


فهد بغضب جحيمي: مش هرجعها دي واحده ر... 


مروان ببرود: فهد انا كلامي يتنفذ ومش هكرر كلامي تاني سلام... 


باك.... 


عشق جت وقفت قدامه وهي باصه في الارض 


فهد ضم حواجبه بفضول: بتبرطمي بتقولي اي عالي صوتك سمعيني 


عشق بتكشير: متكلمنيش 


فهد: نعم؟ 


ومشيت من قدامه ونزلت علي تحت نزل فهد وراها وركبو العربيه 


عشق: علي فكره انا مكنتش عاوزه اجي معاك بس انت الي اصريت ولحيت عليا كتير ع علشان كده رضيت عليك وجيت 


فهد ببرود مردش عليها واتجاهل كلامها وساق وهو ساكت 


عشق: واحد بارد.... لسه هيتخانق معاها... 

ق قصدي الجو بارد يعني... 


عند مراد الي كان سرحان وبيتخيل ملامح عشق 


=احم حضرتك طلبتني يافندم 


مراد: ايو قوليلي اي اكتر حاجه البنات بتحبها 


السكرتيره بابتسامه: انا عن نفسي بحب الورد.. قصدي يعني البنات بتحب الورد والخروج والهدايه 


مراد: تمام 


السكرتيره: بس حضرتك كنت بتسال لي 


مراد: عاوز اجيب هديه لبنت ومش عارفه اجبلها اي عيد ميلادها قرب عاوزك تروحي لي محل هدايه وتجيبي احلي حاجه هناك 


السكرتيره ملامحها اتغيرت من سعاده لي حزن... 

يعني الهديه مش ليا يعني هو مش بيحبني زي ما انا بعمل طب اعمل اي انا بحبه بس ازاي واحد زيه يبصلي 


مراد: انتي لسه هنا يلا روحي على شغلك ومتنسيش تجيبي هديه 


السكرتيره بابتسامه حزينه: حاضر يافندم عن اذنك 


خرجت ساره وبقت منطفيه راحت علي مكتبها وخزلتها دموعها لوهله 


ساره لنفسها: انا بعيط لي واحد زي ده مش هيشوفني الناس دي غنيه والغني بيتجوز الغني وبس فوقي لنفسك وبطلي توهمي نفسك بحاجه مش هتحصل.... مسحت دموعها وكملت شغلها


وصل فهد وعشق علي القصر 

بجمود: انزلي 


عشق نزلت واول ما وقفت قدام القصر افتكرت الي حصل والطريقه الي اتخانق معاها


فهد باستغراب: ما تدخلي هتفضلي واقفه كتير 


عشق بصت لي فهد: خايفه 


فهد: لي ان شاءلله؟ 


عشق: مراتك ممكن تكولني انا مش عارفه اتوقع تصرفاتها دي مجنونه 


فهد: هي مجنونه وانتي اي بق 


عشق بابتسامه عريضه: انا عسوله 


فهد:...... 






عشق: خلاص هدخل متبصليش كده 


جنة ومنه بيحطو الاكل علي السفره 

بفرحه لما شافت عشق سابت كل حاجه وراحت تحضنها 


جنة: انتي عامله اي وحشيني 


عشق: والله وانتي كمان ليكي وحشه انتي ومنه 


منه: حببتي انا زعلت لما عرفت الي حصل ان شاءلله ربنا هينصرك وهيظهر الحق 


حنان اول ما خرجت من المطبخ وشافت عشق.... 

الست هانم هتطربق الدنيا لو عرفت انها رجعت 


حور: يابنات خليكو شويه طب حتي اتعشوا معانا 


كارما بابتسامه: تتعوض ياحبيبتي بس لزم امشي احمد رن عليا


يارا: هنجيلك بكره ياقلبي 


كارما: ازيك يافهد 


فهد بحده: اهلا 


يارا بتبص علي عشق من فوق لتحت...... اممم مين دي ياحور مش تعرفينا 


حور من صدمتها انه رجعها تاني متكلمتش..... 

عشق ببرائه: انا اسمي عشق مرات فهد التانيه


حور استغربت من جرائتها..... دي بتنيل اي 


كارما بتصنع: واوو معقول فهد يتجوز وهو واخد احلي واحده انتي رديتي ازاي؟ علي نفسك ياصغنن انت 


عشق وشها احمر من الغضب: انا مش صغنن ياست منك ليها 


يارا برقت: ست اي ده ياحور 


حور: احم دي اخت الشغاله طفله وبتحب تهزر


عشق بصت لي فهد بتوعد: علي فكره ياشاطره منك ليها انا مراته عشق 


فهد: كفايه كده 


يارا: يلا ياكارما نمشي سلام ياحور نبق نجيلك بعدين...... 


جه مروان علي صوتهم... اي الزعيق ده 


عشق: بص ياعمو ابنك بيزعقلي وانا مش بحبه خليه يطلقني 


مروان: فهد هياخدك وهتسافرو عشان يصالحك 


حور بتدخل: قول بق انك عايز تبعتهم لشهر العسل 


عشق: يعني اي شهر عسل 


فهد بيمسح علي وشه بخنقة: ششش مش كل شويه يعني اي اسكتي.... 


يتبع.....


              الفصل السادس عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×